خدمات مدیریت فردا
مديريت فردا ، حامي امور خيريه
مطالب آموزشي - مارکتینگ و فروش |
کتابها و فيلمهاي زيادي در رابطه با اينکه "چطور فروشندهاي خـوب بـاشـيم" وجود دارد. اما مشکل اينجاست که اکثرايـن کـتابها مسـئله را از ديـدگـاه بسيار باريک بينانهاي بررسي ميکنند. فروش و عرضه اطلاعات، کاري است که همه به طور منظم انجام ميـدهنـد: برخي افکار و اطلاعات خود را بـعنوان اسـاتيد دانشگاهها در اختيار شاگردانشان ميگـذارنـد، بـرخـي در شـرکـتهـا و اجتماعات همگاني عـقـايـد خـود را عـرضـه مـيکنــند و برخي افکارشان را به مشتريان آتي ميفروشند.
براي فروش بايد بدانيم که از نظر فني ما خود را براي فروش نميگذاريم، اينها ايدهها و افکار افراد ديگر يا توليدات و خدمات شرکتها و انجمنهاي ديگر هستند. براي مثال يک استاد دانشگاه را ميتوان در دسته بندي اول و يک فروشنده را دستهبندي دوم جاي داد. اما از نظر عملي ما خود را در معرض فروش قرار ميدهيم. حتي در دنيايي با فناوري پيشرفته، افراد متکي بر روابط انساني هستند. استفاده از روانشناسي براي متقاعد کردن ديگران، گواهي بر اين است. گذشته از اينها، حتي در خريد و فروش واقعي نيز، کسي که مي خواهد چک را امضاء کند بايد متقاعد شود که شما به غير از خودتان، مصلحت او را نيز در نظر داريد.
حال مي خواهيم ببينيم که چطور مي توانيد فروشنده ي بهتري شويد؟ متن زير را به دقت مطالعه کنيد. در اينجا به نکات و مواردي اشاره کرده ايم که به کمک آنها راه و روش فروشندگي را ياد خواهيد گرفت. با استفاده از اين نکات، اساتيد دانشگاه و سياستمداران خواهند فهميد که چطور عقايد و افکار خود را براي مخاطبينشان بيان کنند
1- به خود اطمينان داشته باشيد
فروشندهاي هر چيزي که باشيد، افکار و عقايدتان هر چه که باشد، با اعتماد و اطمينان به نفس کامل وارد جلسه بحث شويد. مطمئن باشيد که ايده هاي شما کمک کننده خواهند بود. البته هميشه به خاطر داشته باشيد که به خاطر وقت و توجه مخاطبان از آنها تشکر کنيد. بهترين فروشندگان آنهايي هستند که پس از اولين خريد، مشتريان باز به سراغشان بروند. نه آنهايي که مثل برق و باد وارد شده، قراردادهاي بزرگ ميبندند و بعد ناپديد ميشوند. گروه اول از فروشندگان هستند که براي کار خود ارزش و احترام قائلند
2- مردم شناس باشيد
شناختن مشتريانتان اصلي ترين رکن در فروشندگي است. همه ي تلاشتان را بکنيد تا مشتريانتان را، چه از نظر شخصي و چه کاري بفهميد و درک کنيد. هر از چند گاهي با آنها تماس گرفته و احوالشان را جويا شويد. گه گاه با آنها بحث هاي کوچکي خارج از مسائل کاري داشته باشيد. ولي حتي در اين بحث ها نيز هميشه به دنبال فرصت هاي مناسب باشد
3- صادق باشيد
حقيقت هميشه بهترين چيز است، به همين دليل سعي کنيد از همان ابتدا با مشتريانتان صادق و روراست باشيد. خارج از مسائل مادي، اطمينان داشته باشيد تازماني که مشتري از صحت و شايستگي قرارداد مطمئن نباشد، اطميناني که شما به آنها ميدهيد هيچ ارزشي نخواهد داشت. اگر هميشه با مشتريان صادق و روراست باشيد، هميشه به ياد آنها خواهيد ماند و در زمان احتياج به سراغتان مي آيند
4- فرصتهاي خوب را بشناسيد
هر روز که به سر کار ميرويد، چشم و گوشتان را باز نگاه داشته و هوشيار باشيد. فرصتهاي خوب هميشه وجود دارند، اما فقط بايد شما آنها را تشخيص دهيد. فقط زماني فرصتهاي کوچک و پيش پا افتاده را ناديده بگيريد، که مطمئن باشيد فرصت بزرگتري در دست داريد
5- معاملات کوچک را دست کم نگيريد
يک فروشنده خوب، براي معاملات کوچک نيز به اندازه قراردادهاي بزرگ ارزش قائل است. از اين گذشته، اگر ميخواهيد پيشرفت کنيد، بايد از معاملات کوچک شروع کنيد. پس عجله نکنيد. همين معاملات کوچک باعث رشد و پيشرفت شما ميشوند
6- معقول باشيد
به ياد داشته باشيد که نبايد براي هر معامله، يک ميزان خرج کنيد. حسن نيت شما نبايد متزلزل شود، اما سرمايه تان چرا. اگر معامله ي بزرگي به اندازه ي 20 تا 100 معامله ي کوچک عايدي دارد، مسلماً بايد روي اولي متمرکز شويد
7- از شکست متنفر باشيد:
به کسي فرصت ندهيد. اجازه ندهيد که مشتري بر شما غالب شود. بايد پرتکاپو و سلطه جو برخورد کنيد تا تصور کنند اگر با شما کار نکنند دچار اشتباه شده اند. البته حرفهايتان فقط نبايد در مرحله ادعا باقي بماند، بايد همه تلاشتان را در راضي کردن آنها به کار گيريد. گرچه معاملات خوب هميشه آنهايي است که از دستشان ميدهيم
8- برخي مواقع از فروش منصرف شويد
اگر ميبينيد که مشتري نميخواهد به اندازه ارزش کار، پول بپردازد، شما قيمتتان را پايين نياوريد و به هيچ وجه کوتاه نياييد. صرف نظر کنيد. هميشه اين شانس وجود دارد که دوباره سراغتان بيايند.
9- بدانيد که به مشتري کمک مي کنيد
درست است که نبايد هميشه به روي خود بياوريد، ولي مطمئن باشيد که آنها بيش از آن مقدار که شما به آنها نياز داريد، به شما نياز دارند. خلاقيت رکن اساسي فروشندگي است. اگر خلاق هستيد، پنهانش نکيند. آن را به همه نشان دهيد و سودش را ببريد
10- کارتان را تفريح درنظر بگيريد
بدون در نظر گرفتن قرارداد، پول، جلسه و ميتينگ، سعي کنيد تا مي توانيد از کارتان لذت ببريد. آن را مثل يک ورزش فرض کنيد و خود را يکي از بهترين ورزشکاران بدانيد. فقط در اينصورت است که مشتريان هم به سراغتان مي آيند و مي خواهند آنها را هم بازي دهيد.
11- کاري که شروع کرده ايد را به اتمام برسانيد
چه به دنبال کار، چه به دنبال بستن قرارداد، و چه به دنبال همسر دلخواهتان باشيد، کاري که شروع کرده ايد را تمام و کمال انجام داده و به اتمام برسانيد
12- ارزش شما بي حساب است
در آخر بايد بگويم که در زندگي واقعي، اگر مي خواهيد به عنوان فردي شناخته شويد که فرصت ها را مي شناسد و آنها را از دست نمي دهد، فقط کافي است که به خود اطمينان داشته باشيد. ارزش شما زياد است و مطمئن باشيد که با تلاش به آنچه مي خواهيد دست مي يابيد. پول روي درخت سبز نمي شود، پس موقعيت شناس باشيد. با رعايت 12موردي که در بالا مطرح کرديم، هميشه موفق خواهيد بود که مشتريانتان را از خود راضي نگاه داريد
Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامهريزي، مديريت فردا، شفاعي Brand, Brand Management, Marketing, MArket, Customer, Consumer, Advertising, Market Research, Ad, Distibution Co, Consult, Sales, www.ModiriateFarda.ir, Shafaei, Sales Plan, Planning برند، مديريت برند، بازاريابي، بازار، مشتري، مصرف كننده، تبليغات، گرافيك، تحقيقات بازار، تبليغ، شركت پخش مويرگي، مشاوره، فروش، برنامهريزي، مديريت فردا، شفاعي
مطالب آموزشی ...
پربازدیدها ...
تمامی حقوق وب سایت متعلق است به مدیریت فردای اندیشه آرنا
طراحی وب سایت و اجرا : رایان