یکی از ارزشمندترین تجربیاتی که طی سالهای گذشته به دست آورده ایم این است که با تحلیل سوابق فروش بر اساس کالا، سگمنت بازار، مشتریان، فروشندگان می توان زمینه های توسعه فروش در کوتاه مدت و بلندمدت را فراهم نمود. بر این اساس چهار نوع راهکار برای افزایش فروش (یا به عبارت بهتر افزایش حاشیه سود شبکه فروش) ارائه می شود که شامل «افزایش تعداد مشتریان»، «افزایش دفعات خرید مشتری»، «افزایش حاشیه سود سبد فروش» و «افزایش تعدادکالاها در سبد فروش» می باشد. همچنین با طراحی یک چک لیست جامع (Position Matrix) به عارضه یابی فرآیند توزیع و فروش مویرگی شرکتها اقدام می نماییم.

 

A :: توسعه  فروش

انتخاب استراتژیها و تاکتیکهای توسعه فروش می تواند (حتی در کوتاه مدت) بر افزایش فروش و سود شرکت اثر قابل توجهی را داشته باشد.  در این زمینه خدمات قابل ارائه به  شرکتهای پخش عبارتند از :

S1: تحلیل تعادل وزنی و همگونی سبد فروش (Portfolio Analysis)

S2: تحلیل فاکتورهای کلیدی فروش (KSF)

S3: استقرار سیستم تحلیل و برنامه ریزی فروش (Sales Analysis)

S4: تعیین تاکتیکهای افزایش فروش (Promotions Tactics)

S5: تحلیل و افزایش ارزش افزوده برای مشتری (Value Added Analysis)

S6: طراحی شبکه معرفی علمی محصول (Scientific Representation)

S7: نظارت و بهبود عملکرد تیم بازاریابی و فروش (Sales Development)

 

 

B ::  شبکه فروش و توزیع مویرگی

گرچه لازم است استراتژی توزیع و فروش همراستا با استراتژیهای برندینگ و مارکتینگ طراحی گردد ولی باید توجه کرد که بیش از ده عامل دیگر نیز بر طراحی شبکه توزیع و فروش موثر هستند. با توجه به بیش از 20 مزیتی که راه اندازی پخش مویرگی برای تولیدکنندگان محصولات در کشور ایجاد می کند، بسیاری از شرکتهای تولیدی (به ویژه در صنایع غذایی، شوینده و بهداشتی، آرایشی و غیره) استراتژی راه اندازی شرکت مستقل پخش مویرگی را انتخاب می نمایند. اما باید توجه داشت که در راه اندازی و مدیریت یک شرکت پخش می بایست به بیش از 200 نکته اجرایی نیز توجه نمود. لذا بر اساس تجربه عملیاتی در حوزه راه اندازی، بهبود عملکرد و توسعه شعب در شرکتهای پخش، در حوزه های ذیل به کارفرمایان مشاوره ارائه می گردد:

الف) راه اندازی و توسعه شبکه فروش (Distribution Channels)

D1: تحلیل و انتخاب استراتژی شبکه فروش (Sales Channels Analysis)

D2: مشاوره راه اندازی و توسعه شبکه پخش مویرگی (Initiation & Development)

D3:  مشاوره استقرار زیرساختهای پخش مویرگی (Automation Solutions)


ب) طراحی و بهبود فرآیندی

D4: طراحی سیستم کامل فرآیندی شرکت پخش (Process-Based System)

D5:  فرآیندهای انبارداری و توزیع کالا (Inventory & Distribution Process)

D6:  بهبود فرآیندهای سفارشگیری، فروش و تسویه (Ordering & Sales Process)

D7: تحلیل عمومی شرکت پخش بر اساس منطق رادار (Diagnosis Model)

 

:: دارای افتخار همکاری با شرکتهای ::

- صنایع گازی پرستلی
- شرکت توزیع دارویی سراسری پوراپخش

- شرکت پخش دایان
- شرکت توزیع نشریات پیام رسان پیروز
- شرکت PTC
- شرکت گُمِک
- شرکت تجهیزات پزشکی فناوران
- شرکت پخش محلی آرایشی-بهداشتی آریانا
- شرکت یاسین یارانه
- شرکت آبا توسعه تهویه
- شرکت به سامان پیشرو
- شرکت دارویی پوراطب
- شرکت راهبرد توسعه سپند آسا
- شرکت فناوری پردازشگر سانا
- شرکت تولید پلی اتیلن کیمیاگران
و ...

و تحقیقات بازار در زمینه های :

- رفتارشناسی مشتریان
- باشگاه مشتریان
- وفادارسازی مشتریان
- فیلرهای پوستی Bohus
- ملزومات پزشکی Biopol
- مکملهای ورزشی Prolab
- مکملهای دارویی NatureMade, VitaFizz, SupraVitt, HealthBurth,21st Century,Vitabiotics
- محصولات آرایشی Vitry
- ماسکهای بهداشتی Biomask
- نرم افزارهای تلفن همراه
- نرم افزار اتوماسیون پخش
- شرکتهای پخش مویرگی
- فروشگاههای زنجیره ای