چهارشنبه, 22 آذر 1396

 

خدمات در حوزه توسعه  فروش

انتخاب استراتژیها و تاکتیکهای توسعه فروش می تواند (حتی در کوتاه مدت) بر افزایش فروش و سود شرکت اثر قابل توجهی را داشته باشد.  در این زمینه خدمات قابل ارائه به  شرکتهای پخش عبارتند از :

S1: تحلیل تعادل وزنی و همگونی سبد فروش (Portfolio Analysis)

S2: تحلیل فاکتورهای کلیدی فروش (KSF)

S3: استقرار سیستم تحلیل و برنامه ریزی فروش (Sales Analysis)

S4: تعیین تاکتیکهای افزایش فروش (Promotions Tactics)

S5: تحلیل و افزایش ارزش افزوده برای مشتری (Value Added Analysis)

S6: طراحی شبکه معرفی علمی محصول (Scientific Representation)

S7: نظارت و بهبود عملکرد تیم بازاریابی و فروش (Sales Development)

 

 

خدمات در حوزه شبکه  فروش

گرچه لازم است استراتژی توزیع و فروش همراستا با استراتژیهای برندینگ و مارکتینگ طراحی گردد ولی باید توجه کرد که بیش از ده عامل دیگر نیز بر طراحی شبکه توزیع و فروش موثر هستند. با توجه به بیش از 20 مزیتی که راه اندازی پخش مویرگی برای تولیدکنندگان محصولات در کشور ایجاد می کند، بسیاری از شرکتهای تولیدی (به ویژه در صنایع غذایی، شوینده و بهداشتی، آرایشی و غیره) استراتژی راه اندازی شرکت مستقل پخش مویرگی را انتخاب می نمایند. اما باید توجه داشت که در راه اندازی و مدیریت یک شرکت پخش می بایست به بیش از 200 نکته اجرایی نیز توجه نمود. لذا بر اساس تجربه عملیاتی در حوزه راه اندازی، بهبود عملکرد و توسعه شعب در شرکتهای پخش، در حوزه های ذیل به کارفرمایان مشاوره ارائه می گردد:

الف) راه اندازی و توسعه شبکه فروش (Distribution Channels)

D1: تحلیل و انتخاب استراتژی شبکه فروش (Sales Channels Analysis)

D2: مشاوره راه اندازی و توسعه شبکه پخش مویرگی (Initiation & Development)

D3:  مشاوره استقرار زیرساختهای پخش مویرگی (Automation Solutions)


ب) طراحی و بهبود فرآیندی

D4: طراحی سیستم کامل فرآیندی شرکت پخش (Process-Based System)

D5:  فرآیندهای انبارداری و توزیع کالا (Inventory & Distribution Process)

D6:  بهبود فرآیندهای سفارشگیری، فروش و تسویه (Ordering & Sales Process)

D7: تحلیل عمومی شرکت پخش بر اساس منطق رادار (Diagnosis Model)

 

کاربردهای هوش تجاری (BI)

متاسفانه در سالهای اخیر موضوع هوش تجاری (Business intelligence) نیز همانند بسیاری از مفاهیم دیگر در حوزه کسب و کار، قربانی سودجویی شرکتهایی شده است که صرفاً به دنبال فروش یک محصول نرم افزاری هستند، اما واقعیت این است که مفهوم هوش تجاری بسیار گسترده تر از داشبوردهای مدیریتی است.

 

بطور کلی می توان کاربردهای هوش تجاری را در سه سطح تقسیم بندی نمود :

1- سطح کلان (Business Intelligence)

2- سطح عملیاتی (Operational Intelligence)

3- سطح مشتری (Customer Intellignece)

 

شیوه پیاده سازی BI

بر این اساس شرکت مدیریت فردا با بهره گیری از تجربیات متعدد در حوزه مشاوره به شرکتهای پخش و همچنین تسلط بر نرم افزارهای پخش مویرگی موجود در کشور، توانسته است تا خدمات خود را در این حوزه در قالب طراحی سامانه هوش تجاری ارائه نماید. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که اجرای پروژه BI نیازمند پیش نیازهای راهبردی است :

گام 1 : تحیل کسب و کار فرما

گام 2 : طراحی شاخص های کلیدی و کسب و کار

گام 3 : طراحی گزارشات و پارامترهای هوش تجاری

گام 4 : پیاده سازی سامانه BI

 
<< شروع < قبلی 1 2 بعدی > انتها >>

صفحه 2 از 2